недеља, 11. април 2010.

''je l' to pank?''

"Pankeri nemaju roditelje i kuću - je l' to pank?"

Transkript snimka sa Radija Subotice 1982, isečak iz emisije/intervjua, vreme trajanja: oko 5. minuta:



Voditelj: ...ili oni samo misle da su pankeri, ali u stvari još i ne znaju šta su. To će potvrditi i sledeći prilozi snimljeni posle koncerta jedne tkz. pank grupe:

panker 1: (žamor u pozadini) Gde je Robert?

Voditeljka: Roberte, ti si večeras sa svojom grupom koja se, kako ono zove?

panker 1: Zove se Proces

Voditeljka: ..."Proces", vi ste danas... "odsvirali" nešto...

panker 1: Da

Voditeljka: Neki svoj program... Imate, gajite neki stil "pankerski", tako?

panker 1: Da

Voditeljka: Zašto?

panker 1: Zasto? Pa, mi volimo pank, mislim, zato ga i sviramo

Voditeljka: Ne znam, pank je svojevremeno bio vrlo u modi, pre nekih godinu dana još možda, to je zaista bila još samo moda... Kada je, recimo, u Engleskoj dakle potekao, i odakle je imao pravo da potekne, to svi dobro (neko se ubacuje) znamo... I tamo je već prestao da bude moderan. I sad, šta je to što je vas to tako privuklo, ajde reci mi ti?

panker 1: Paaa... Privuklo nas je... Ta mu...

Voditeljka: Šta tebe konkretno?

panker 1: Pa mene konkretno je privuklo to što... Mnogi ne vole pank... A, mnogi i ne shvataju šta je u stvari pank

Voditeljka: Dobro, ti shvataš, objasni drugima

panker 1: Pa, po mom mišljenju, mislim, konkretna definicija panka se ne može izneti, ali po mom... Po mom bi pank... Ne, uglavnom, pankeri, to su oni koji nemaju roditelje, nemaju kuće, nemaju ništa...

Voditeljka: A ti imaš i roditelje i kuću i sve?

panker 1: Da, ja imam i roditelje i kuću... Mislim... Mislim, volim tu muziku i...

Voditeljka: Znaci, muzika je ipak glavna? Muzika je ono što je vama odgovaralo?

panker 1: Muzika je uglavnom ono što želimo...

panker 2: Mogu ja malo? Idi ti pričaj tamo. Hoćete cigaru?

Voditeljka: I ti si panker?

panker 2: Nisam

Voditeljka: Nisi panker?

panker 2: Nisam

Voditeljka: Šta si ti?

panker 2: Ja sam ovaj, nešto, onako, bezveze, malo šminker

Voditeljka: Malo šminker?

panker 2: Pa da

Voditeljka: I ti sviraš ovde u "Procesu", je l' da?

panker 2: Pa da. Pomalo

Voditeljka: Pomalo?

panker 2: Da, sviram. Udaram po žicama

Voditeljka: Aha

panker 2: Jer nisam naučio da sviram

Voditeljka: Čuli smo to. Inače...

panker 2: Normalno. Mogu uzeti cigaretu?

Voditeljka: Možeš slobodno

panker 2: Zaboravio sam kod moje... Bračne... saputnice

Voditeljka: Slobodno. Reci mi, ovaj, niste baš nešto oduševili publiku večeras?

panker 2: Mm?

Voditeljka: Niste...

panker 2: Mi imamo svoju publiku, mi računamo na jednu našu određenu publiku i smatramo da smo našu publiku oduševili kol'ko-tol'ko. Ne oduševili, nego zadovoljili njihove prohteve

Voditeljka: Je li, kako se zoveš?

panker 2: ...ja?

Voditeljka: Aha

panker 2: Zašto? Ne, samo pitam

Voditeljka: Nećeš da se predstaviš?

panker 2: Mirčez

Voditeljka: Mirče? A kako ti je prezime?

panker 2: Mirčez

Voditeljka: Mirčez?

panker 2: Sa "z" na kraju

Voditeljka: Je l' ti to nadimak?

panker 2: Da

Voditeljka: A ime i prezime? Imas ime i pre...

panker 2: To je Mirčez, svi me tako znaju

Voditeljka: A nemaš ime i prezime?

panker 2: Ma svi me tako... Ako treba, mislim, milicija zna ime...

Voditeljka: A šta je to tako lepo u tvojoj muzici?

panker 2: Lepo je što iskažemo ono svu žestinu što imamo, zato što nemamo gde da izađemo, nemamo nikakvih (kašlje)... Nemamo nikakvih, šta ja znam, kako se kaže, nemamo gde da ispraznimo energiju, ono naše, što... je naše. To je samo energija, čista energija. Ostali na primer, glupo je ono što Beograd i oni kažu šminkeri, pankeri, silosi, rokeri ovo ono, svi smo mi isti. Ima među onim sa dugačkom kosom istih koji su kao i mi, ima među onim sa kratkom kosom...

Voditeljka: Šta ste vi onda, energetičari?

panker 2: Mi smo jedni... Ja se ne razlikujem od drugih, ja hocu da budem isti k'o i drugi, jedino što...

Voditeljka: Ali nisi (smeh)

panker 2: Zašto?

Voditeljka: Pa nisi, vidiš da nisi kao drugi...

panker 2: Jedino vi na primer što me razlikujete od drugih. I svi ostali što me razlikuju (kašlje), inače nisam različit od drugih, ja sam isti kao... bilo ko

Voditeljka: Koliko imaš godina?

panker 2: 18. punih

Voditeljka: Punih 18.?

panker 2: Da. Želim da se pank ne povezuje sa nacizmom...

devojka koja nije pankerka: Odmah, čim sam cula šta pevaju, nisu smeli da dozvole da jedna pank grupa peva na ovoj pri... nastupa na ovoj priredbi

neko sad cetvrti: Zbog čega misliš?

devojka koja nije pankerka: Pa ne znam da li si slušao tekst, ali.. pevali su da ne vole onog ko ne voli pank. Osim toga, ja sam o panku dosta čitala i... mislim da nije u redu da drug koji je malopre govorio priča o komunizmu i o tome kako pank nema veze sa nacizmom. Ako je on panker, ja mislim da treba da zna kakve pank ima veze sa nacizmom. Jer... Ako on misli da pank nema veze sa nacizmom, onda on nije panker. Onda je on u stvari... Ni sam nije svestan onoga što govori. Kako on može da kaže da će on doprineti razvoju socijalističkog društva kada na ovakvim priredbama on svašta peva? Ili, na koji način on doprinosi razvoju socijalističkog društva?

Voditeljka: Zaista, možda je to pravo pitanje kojem nikakav dalji komentar nije potreban...


fotografije i izvodi iz revijalne štampe sa izložbe Poslednja pobuna: http://www.popboks.com/galerija/main.php?g2_itemId=14038



We come the wrong way
We come the long way
We play the songs much too loud
What do you call that noise
That you put on?
This is punk
Yeah yeah


download snimka: http://www.mediafire.com/?mjnr5nhywwy

Нема коментара:

Постави коментар